W ciągle zmieniającym się świecie biznesu działania marketingowe są siłą napędową każdej firmy, łącząc ofertę firmy z docelowymi odbiorcami.
Strategia komunikacji, obok wskazania celów i kanałów dotarcia do klienta – nie tylko przecież przy pomocy digitalu – powinna uwzględniać pewien constans odnośnie marki: jej pozycjonowania, pożądanej…
Cała strategia marketingowa zawierać się powinna w pięciokącie: rynki – segmenty – produkty – marki – kanały. Wszystko, co najważniejsze w marketingu odnosi się wprost do jednego z tych pięciu element…
Budowanie silnej marki to niełatwe zadanie. Wiele firm zmaga się z tym we własnym zakresie, inne zlecają poszczególne zadania wąsko wyspecjalizowanym agencjom czy freelancerom, a inni wreszcie polegaj…
Klientów tym łatwiej zadowolić, im bardziej przedstawiana oferta bliższa jest ich oczekiwań i preferencji.
Zbudowanie i utrzymanie silnej marki na dzisiejszym konkurencyjnym rynku wymaga czegoś więcej niż tylko intuicji czy kreatywności. Menedżerowie potrzebują informacji opartych na twardych danych, aby o…
Audyt marketingowy oznacza regularnie prowadzoną analizę środowiska marketingowego firmy, jej celów, strategii oraz efektów jej stosowania.
Modelowanie marketingu-mix (MMM) to podejście ilościowe, które pomaga firmom ocenić wpływ różnych działań marketingowych na sprzedaż i inne kluczowe wskaźniki ekonomiczne.
Evidence-based marketing bazuje na rzetelnej wiedzy na temat funkcjonowania rynków i postępowania kupujących, nie zaś na powszechnie powielanych marketingowych mitach.
Budowanie marki służy temu, żeby nie konkurować samą ceną.
Analizy, które mają na celu osadzić projektowaną strategię w określonym kontekście.
Nie chodzi wyłącznie o osiągnięcie założonych celów marketingowych – ważne jest by wiązało się to z jak najmniejszym zaangażowaniem czasu, ludzi i pieniędzy.
Cele marketingowe muszą odnosić się do tego, za co odpowiada marketing – do wpływu na wiedzę, postawy i zamiary zakupu Klientów.