Agencja taka zwykle oferuje pełen zakres usług, obejmujących zarówno kwestie strategiczne, jak i kreację.

w dodatku,  zarówno w kanałach online, jak i offline. Choć każdy ze sposobów budowania marki ma swoje zalety, outsourcing wszystkich funkcji marketingowych do agencji brandingowej ma wyraźne zalety, zwłaszcza w porównaniu do polegania na specjalistach w zakresie indywidualnych zadań marketingowych (prowadzenie social mediów, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek SEO, czy marketingu treści). 

Współpracując z agencją brandingową, właściciele marek zyskują kompleksowe, zintegrowane podejście do marketingu, które zwiększa wydajność, zapewnia lepsze wyniki i optymalizuje alokację zasobów. 

Zintegrowana strategia i spójny przekaz marki

Jedną z kluczowych korzyści płynących ze współpracy z agencją brandingową jest integracja zarówno strategii, jak i egzekucji we wszystkich kanałach marketingowych. 

Agencja taka przyjmuje holistyczne podejście, zapewniając, że każdy aspekt marketingu marki – od mediów cyfrowych po tradycyjne, od e-sklepów do sklepów ‘brick-and-mortar’ – działa harmonijnie. A to dlatego, że agencja brandingowa skupia się na holistycznym budowaniu silnej marki, a nie na realizacji wąskich celów, typu optymalizacja witryny czy maksymalizacja zaangażowania użytkowników social mediów. 

Kiedy bowiem firma zatrudnia specjalistów do poszczególnych funkcji, odpowiadających wyłącznie za swój obszar (media społecznościowe, czy np. wyłącznie SEO), pojawia się ryzyko fragmentarycznego przekazu czy niespójnego budowania marki. Każdy specjalista może skupić się na swoim ‘poletku’, nie w pełni dostosowując się do szerszej strategii marki i jej celów marketingowych. 

W przeciwieństwie do tego, agencja full service wykorzystuje uzgodnioną z klientem strategię budowania marki, która obejmuje wszystkie platformy i kanały sprzedaży i komunikacji z rynkiem, zapewniając spójność przekazu i zgodność z ogólnymi celami biznesowymi – niezależnie od tego, czy kampania marketingowa jest prowadzona w telewizji, na outdoorze, mediach społecznościowych czy za pośrednictwem reklam w wyszukiwarkach – przekaz, ton i elementy wizualne pozostają spójne i wzajemnie się wzmacniają. 

Ta spójność pomaga budować rozpoznawalność marki, jej renomę i relacje z klientami, zapewniając jednocześnie, że napotykają oni spójne doświadczenia, w każdym punkcie styku z marką.

Skuteczność i uproszczona kontrola

Współpraca z wieloma wyspecjalizowanymi agencjami/freelancerami może komplikować komunikację z nimi, zarządzanie projektami oraz koordynację działań. 

Każda wyspecjalizowana agencja, czy samodzielnie funkcjonujący konsultant może mieć własny model pracy, harmonogramy i oczekiwania, co prowadzi do opóźnień, nieporozumień, a nawet sprzecznych podejść. 

Zarządzanie tymi złożonościami zwykle jest czasochłonne dla właściciela marki i może wymagać dodatkowych zasobów, przeznaczonych wyłącznie do nadzorowania i koordynowania poszczególnych prac.

Współpraca z jedną agencją oferującą pełen zakres usług upraszcza cały proces – agencja służy jako punkt kontaktowy dla realizacji wszystkich potrzeb marketingowych. Firma nie musi już żonglować wieloma poddostawcami usług, ani upewniać się, że praca każdego specjalisty wpisuje się w ogólne założenia strategii marki. 

Scentralizowana komunikacja i zarządzanie projektami pozwalają na szybszą realizację i spójniejsze podejście do budowania marki. Co więcej, agencje full service często mają dedykowanych opiekunów klienta, którzy działają jako łącznicy między agencją a klientem, usprawniając współpracę i zapewniając terminowe aktualizacje postępów kampanii. 

W efekcie właściciel marki może skupić się na swojej podstawowej działalności, jednocześnie ufając agencji, że zajmie się wszystkimi aktywnościami marketingowymi w odpowiedni sposób.

Efektywność kosztowa i skalowalność

Chociaż outsourcing poszczególnych obszarów marketingu do specjalistów może na pierwszy rzut oka wydawać się opłacalny, skumulowane koszty zatrudnienia kilku podmiotów do różnych zadań mogą szybko rosnąć. 

Zaangażowanie specjalisty ds. mediów społecznościowych, oddzielnego eksperta od SEO, odrębnego kreatywnego zespołu projektowego, kogoś innego od opakowań, od trade marketingu i tak dalej z reguły powoduje skokowe narastanie kosztów. 

W przeciwieństwie do tego, agencja full service oferuje pakiet usług, często po niższych ogólnych kosztach w porównaniu do zatrudniania indywidualnych specjalistów. Ponieważ agencja zajmuje się wszystkim, od strategii po kreatywne wykonanie, zleceniodawcy mogą skorzystać z ekonomii skali i uzyskać dostęp do pełnego zestawu możliwości marketingowych, bez konieczności płacenia za każdą usługę osobno. 

Dodatkowo, agencje full service często oferują elastyczne modele cenowe, pozwalając klientom na skalowanie działań marketingowych w zależności od tempa ich rozwoju oraz budżetu, jakim dysponują. 

Co więcej, agencje brandingowe mają doświadczenie w pracy z firmami różnej wielkości i z różnych branż, co ułatwia im czerpanie z doświadczeń z różnych obszarów. W miarę rozwoju firmy, jej potrzeby marketingowe często stają się bardziej złożone, wymagając większej liczby kanałów i bardziej zaawansowanych strategii. 

Agencje full service mogą szybko dostosować się do tych zmieniających się potrzeb, bez konieczności poszukiwania nowych specjalistów lub zatrudniania dodatkowych agencji.

Dostęp do zróżnicowanej specjalistycznej wiedzy

Agencje full service zatrudniają liczny, zróżnicowany pod kątem umiejętności zespół specjalistów ds. marketingu, z doświadczeniem w różnych obszarach, takich jak projektowanie tożsamości wizualnej, komunikacja marketingowa, marketing cyfrowy, reklama tradycyjna, tworzenie treści, trade marketing czy analiza trendów i danych

Ten szeroki zakres umiejętności pozwala dostarczyć kompleksowe rozwiązania, dostosowane do potrzeb każdego klienta. Właściciele marek współpracujący z agencją full service zyskują dostęp do multidyscyplinarnego zespołu, który może zająć się każdym aspektem marketingu. W przeciwieństwie do tego, wyspecjalizowane agencje czy freelancerzy zwykle dysponują doświadczeniem ograniczonym do konkretnego obszaru. 

Agencja skoncentrowana na mediach społecznościowych może przodować w zarządzaniu platformami społecznościowymi, ale brakuje jej wiedzy, aby zintegrować te działania ze strategiami marketingowymi offline lub tradycyjnymi kanałami reklamowymi, takimi jak telewizja czy druk. 

Podobnie, agencja SEO może nie być przygotowana do obsługi kreatywnego projektowania lub opowiadania historii marki, co skutkuje kampaniami marketingowymi, które nie są w pełni zoptymalizowane pod kątem potrzeb współczesnych realiów omnichannel. 

Dzięki agencji full service, firmy korzystają z płynnego połączenia kreatywności, strategii i wiedzy technicznej we wszystkich kanałach marketingowych.

Decyzje oparte na danych i kompleksowa analityka

Jedną z kluczowych zalet outsourcingu marketingu do agencji full service jest możliwość podejmowania decyzji opartych na danych, bowiem agencje te dysponują narzędziami i wiedzą specjalistyczną do śledzenia i analizowania efektów kampanii we wszystkich kanałach, dostarczając cennych spostrzeżeń, które pomagają projektować przyszłe strategie. 

Niezależnie od tego, czy chodzi o śledzenie zaangażowania klientów w mediach społecznościowych, analizowanie współczynników konwersji z działań SEO, czy też ocenę skuteczności taktyk marketingowych offline, agencja full service może zapewnić właścicielom marek kompleksowe spojrzenie, dające pełen obraz ich wysiłków marketingowych. 

Taki poziom integracji i analizy danych jest często trudny do osiągnięcia podczas pracy z wieloma specjalistami, ponieważ każdy z nich może śledzić różne wskaźniki lub używać różnych narzędzi do oceny sukcesu. 

Agencja full service zapewnia, że wszystkie działania marketingowe są dostosowane i mierzone w odniesieniu do tych samych KPI, co ułatwia identyfikację tego, co działa, co wymaga poprawy i gdzie przydzielić zasoby, aby uzyskać maksymalny efekt.