Profesor Byron Sharp, który jest jednym z prekursorów podejścia do marketingu opartego na dowodach naukowych (evidence-based marketing) i rzetelnych danych twierdzi, że wiele koncepcji powielanych w podręcznikach marketingu (choćby ta, mówiąca o kluczowej dla budowania silnej pozycji rynkowej marki, roli lojalności) nie znajduje potwierdzenia w faktach.

Sharp w swoich publikacjach dowodzi na przykład, że liczba klientów marki (penetracja) jest znacznie ważniejsza od tego, jak lojalnych klientów ma dana marka. Inni badacze dowodzą na przykład, że dla sukcesu sprzedażowego paczkowanych dóbr konsumpcyjnych, powszechna dostępność marki ma wielokrotnie większe znaczenie, niż jej komunikacja.

Marketing oparty na dowodach

Realizacja koncepcji ‘marketingu opartego na dowodach’ w praktyce oznacza analizowanie BigData, prowadzenie eksperymentów rynkowych czy testów A/B lub też szukanie inspiracji w analizach dużych ilości podmiotów funkcjonujących w określonych warunkach rynkowych, żeby w nich znaleźć najbardziej efektywne instrumenty marketingowe. Nawet jeśli płynące z tych źródeł rekomendacje przeczą powszechnie uznawanym ‘marketingowym prawdom’. 

Wierzymy, że we współpracy z Klientem potrafimy poprawnie ‘odczytać’ reguły faktycznie rządzące rynkiem, na którym on działa. A dzięki temu, wypracowana strategia będzie służyła poprawie efektywności marketingu

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak osiągnąć sukces sprzedażowy.