Warsztaty diagnostyczne to spotkanie online, trwające 2-3 godziny, z wybranymi pracownikami Działu Sprzedaży/Handlowego oraz Działu Marketingu Klienta. W trakcie warsztatów, marketing consultant SaM zada pytania, których celem jest dokonanie wstępnej diagnozy obszaru marketingu w firmie Klienta, który wymaga pogłębionej analizy.
Pytania dotyczą trzech obszarów:
W efekcie przeprowadzenia warsztatów, dokonamy wstępnej diagnozy problemu Klienta oraz określimy możliwy do zaoferowania mu zakres doradztwa marketingowego wraz z kosztami.
Audyt marketingu to spojrzenia kogoś z zewnątrz na to, jak dana firma realizuje marketing.
To oczywiście tylko kilka ‘dużych’ pytań, którym towarzyszy kilka razy większy zbiór bardziej szczegółowych kwestii, o które dopytujemy prowadząc u Klienta audyt jego marketingu.
Tak samo ważnym elementem audytu jak ocena tego ‘jak jest’ są rekomendacje ‘co i w jaki sposób poprawić’. Nie zostawiamy Klienta z gołą oceną, że ‘coś nie działa’, ale wskazujemy też, w jaki sposób można dany obszar aktywności w prowadzeniu marketingu skorygować, poprawić. Audyt może być zatem świetną bazą do przygotowania rocznego planu taktycznego działań marketingowych lub opracowania strategii marketingowej.
Zewnętrzna firma wnosi dodatkowe spojrzenie na wyzwania rynkowe, przed którymi staje dane przedsiębiorstwo. Mając za sobą pracę dla setek podmiotów, różnej wielkości i z różnych branż wyrobiliśmy sobie całkiem trafny obraz tego, jak marketing powinien być prowadzony. A ponieważ od lat tworzymy zespół współpracujących ze sobą specjalistów z różnych obszarów, wnosimy do audytu unikalne, szerokie kompetencje i doświadczenia.
Poza tym, gdyby chcieć prowadzić audyt marketingowy wewnętrznymi siłami organizacji nie da się uniknąć subiektywnej samooceny, potwierdzającej słuszność podjętych rozstrzygnięć. Recenzji nigdy nie pisze autor dzieła. Tylko ktoś z zewnątrz może dostrzec ewentualne uchybienia, braki czy niekonsekwencje. Nasz konsulting marketingowy to zapewnia.
Taktyczny plan działań marketingowych porządkuje wszystkie aktywności, których realizacja ma się przyczynić do osiągnięcia założonych celów.
Wiele przykładów działań naszych Klientów udowadnia znaczenie w biznesie intuicji. Wierzymy przy tym, że intuicja jest skuteczna, kiedy wsparta jest gruntownym, systematycznym rozpoznaniem wszystkich elementów danego systemu (firma) oraz jego otoczenia. To powinien być punkt wyjścia do jednoznacznego sformułowania celów, a następnie zaplanowania aktywności, mających prowadzić do ich realizacji. Pochylenie się nad dokumentem zbierającym te analizy i rekomendacje pozwala łatwiej dostrzec ewentualne braki, niekonsekwencje i niespójności.
W dobrym planie marketingowym nie chodzi wcale o objętość. Z doświadczenia wiemy, że dobry plan można zawrzeć na kilku stronach, a kluczowe elementy podsumować na jednej. Mając doświadczenia w przygotowywaniu planów dla podmiotów różnej wielkości, z różnych branż, wiemy na czym się skupić, żeby plan obejmował wszystko co najważniejsze. A z drugiej strony, żeby pozostawiał miejsce na podjęcie decyzji ad hoc, w reakcji na niespodziewane wydarzenia, (zwykle) w otoczeniu firmy.
Choć w planie nie wszystko da się przewidzieć, to można z góry ustalić pewne niezmienne, trwałe ‘ramy’ odnoszące się do tego, co w danej marce trwałe i niezmienne, co ułatwia później rozstrzygnięcie, czy różne reakcje ad hoc na niespodziewane zdarzenia w otoczeniu firmy nie zaszkodzą marce. Ponieważ wierzymy, że pracując dla Klientów musimy przede wszystkim strzec kapitału ich marek.
Oczywiście taki taktyczny plan działań marketingowych nasza Agencja przygotowuje w stałym kontakcie z Klientem, dzięki czemu w pełni uwzględnia on specyfikę branży i konkretną w niej sytuację Państwa firmy – nie ma zatem zagrożenia, że planowane aktywności nie będą przystawać do realiów branży czy możliwości Firmy.
Rekomendacje to właśnie konkretne sugestie, porady odnośnie wdrażania planu czy strategii marketingowej. Mogą być one przedstawione w formie pisemnej bądź praktycznych warsztatów pokazujących ‘jak’ coś należy zrobić/wdrożyć.